وظايف بازارياب
سازمانها و شركتها توجه زيادي به بخش بازاريابي خود دارند و سعي ميكنند از روشهاي مختلف، مشتريان جديد جذب كرده و مشتريان قبلي خود را حفظ كنند.
مطلب مرتبط: يك بازارياب چه مهارت هايي دارد؟
بازاريابها بر اساس نحوه فعاليتشان وظايف مختلفي دارند كه در ادامه به مهمترين آنها اشاره ميكنيم:
- بررسي و شناخت دقيق محصول يا خدماتي كه قصد معرفي آن را دارند.
- بررسي بازار و شناخت محصولات و خدمات مشابه و ويژگيهاي آنها
- تحليل نياز بازار هدف

- تجزيهوتحليل روند فروش قبلي
- تبليغات گسترده در مكانهاي هدف
- حضور مؤثر در بازار هدف بهصورت فيزيكي يا مجازي
- مذاكره، استدلال، مشاوره و توجيه مخاطبان
برخي فعاليتهاي اين شغل بهصورت حضوري، تلفني، ايميل و اينترنتي انجام ميشود و هركدام وظايف خاصي دارند.شما مي توانيد آگهي هيا استخدام بازارياب تلفني را در كاريابي مجازي مانند ايران استخدام مشاهده نماييد.
منبع: مجله ايران استخدام
برچسب:
امتیاز دهید:
رتبه از پنج:
<~PostRate~>
بازدید: <~PostViwe~>
+ نوشته شده: 1401/7/23 ساعت: ۱۰ توسط:iranestekhdam :
بازاريابي تلفني يك نوع ارتباط مستقيم با مخاطب، براي جلب نظر اوست. هرچند بسياري از افراد، نظر مثبتي نسبت به اين تماسها ندارند اما اين روش، در همه صنايع و خدمات بكار ميرود. با استفاده از اين روش ميتوان تخمين دقيقتري از تعداد مشتريان بدست آورد.
همچنين هزينه اين نوع بازاريابي درمقايسه با روشهاي ديگر مثل فروش شخصي، خيلي كمتر است و درزمان نيز صرفهجويي ميشود. بههميندليل براي مشاغل نوپا و كوچك گزينه مناسبي است.

بهترين روش براي جلبنظر مشتري در ابتداي مكالمه يك بازارياب تلفني، شروع مكالمه با يك سوال است. اگر سوالي درباره نيازهاي مشتري پرسيده شود او ترغيب ميشود بيشتر حرف بزند و توضيح دهد.
مزيت اصلي بازاريابي تلفني در ارتباط مستقيم كلامي با مشتريان است بهطوريكه ميتوان علايق و نيازهاي آنها را كاملا درك كرد. بهاينترتيب ميتوان راحتتر متوجه شد كه مشتري به دنبال چه خدمات يا محصولاتي است و اين اطلاعات را براي كاربردهاي بعدي، ثبت كرد و با توجه به آمارهاي بدست آمده، نتيجهگيري نمود.
منبع: https://iranestekhdam.ir/blog/
برچسب:
امتیاز دهید:
رتبه از پنج:
<~PostRate~>
بازدید: <~PostViwe~>
+ نوشته شده: 1401/3/24 ساعت: ۰۹ توسط:iranestekhdam :
در اين مطلب قصد داريم به بررسي وظايف كارشناس فروش، كه اين روز ها يكي از مشاغل پرتقاضا ميباشد بپردازيم.
سازمان ها و شركت هاي خصوصي بزرگ و كوچكي در كاريابي ايران استخدام روزانه آگهي استخدام كارشناس فروش درج مينمايند. و به دنبال استخدام كارشناس فروش براي مجموعه خود ميباشند.
يك كارشناس فروش درك عميقي از تمام محصولات و خدمات شركت، و مهارتها و دانش صنعت مورد نياز براي فروش آنها دارد. اين درك باعث ميشود تا انتظارات از آنان نيز تا حدودي زياد باشد. به طور كلي كارشناسان فروش ممكن است بودجههاي بازاريابي را تهيه كنند، تحقيقات انجام دهند، روندها را تجزيه و تحليل كنند، تيم فروش را رهبري كنند و پيش بينيهاي فروش را انجام دهند. يك متخصص پشتيباني فروش با كمك به رويههاي فروش، پشتيباني مشتري را ارائه ميدهد. آنها به مشكلات مربوط به فروش كمك ميكنند، سفارشهاي جديد را وارد ميكنند، سفارشها را پيگيري ميكنند، مسائل حمل و نقل را بررسي ميكنند و حسابهاي مشتري را مديريت ميكنند. آنها همچنين دادهها را در پايگاههاي فروش وارد كرده و رديابي ميكنند و گزارشهايي را به بخش فروش ارائه ميدهند.

علاوه بر اين ميتوان اين مسئوليتها را نيز در حيطه وظايف كارشناس فروش دانست:
هماهنگي تيم فروش و كمك به جذب و آموزش نيروهاي جديد
ارائه نمايش محصول به كاركنان و مشتريان و رهبري در حل و فصل شكايات
تجزيه و تحليل عملكرد تيم فروش و برنامهريزي جلسات آموزشي
انجام تحقيقات بازار و به اشتراك گذاري يافتهها با تيم
كار در كنار تيم براي ترسيم استراتژيهايي براي افزايش پايگاه مشتري
تعيين اهداف فروش و اجراي مشوقها
ارائه پيشبينيهاي دقيق فروش و تخصيص منابع به منظور تحقق اهداف
مديريت شبكهاي از فروشندگان و تامين كنندگان
توانايي ارتباط با مشتريان به اشكال مختلف
شناسايي مشتريان، نيازها و سلايق آنان
پيگيري و ثبت قراردادهاي فروش
برگرفته از: بلاگ ايران انجمن
برچسب:
امتیاز دهید:
رتبه از پنج:
<~PostRate~>
بازدید: <~PostViwe~>
+ نوشته شده: 1401/3/22 ساعت: ۰۹ توسط:iranestekhdam :